Wycieczkowe podsumowanie lata w Brennej

Data publikacji:
31 Sierpień 2019
Odsłuchaj tekst

Od maja do końca sierpnia zorganizowane zostały wycieczki górskie z przewodnikiem po urokliwych zakątkach gminy Brenna. Udział w nich był darmowy i był świetną okazją do miłego spędzenia czasu na świeżym powietrzu.
Wyprawy z przewodnikiem rozpoczęliśmy wędrówką po Górze Bucze. To właśnie podczas tej wędrówki poznaliśmy, aż trzy cenne pod względem przyrodniczym miejsca: zabytkowy Park Kossaków, park otaczający dawną stanicę harcerską, oraz zespół przyrodniczo-krajobrazowy „Góra Bucze”. Spotkanie odbyło się przy Dworze Kossaków, skąd wyruszyliśmy Szlakiem Kamyka do Stanicy Kamińskiego. Po obejrzeniu zabytkowych budynków powędrowaliśmy w dalszą wędrówkę na stoki Góry Buczy. Przewodnik pokazał najcenniejsze okazy przyrodnicze tego obszaru oraz piękną panoramą. Całą grupą dotarliśmy do Bacówki na „Buczu”, chętni mieli okazję zobaczyć tradycyjne mieszanie owiec odbywające się w ramach Redyku.
W czerwcu przewodnik zabrał chętnych na wędrówkę Bajkowym Szlakiem Utopca. Prócz podziwiania prawdziwie bajkowych widoków, mogliśmy wziąć udział w spotkaniu przy kolybie na Starym Groniu. Podczas tej imprezy pasterskiej, każdy mógł skosztować regionalnych dań i posłuchać góralskiej muzyki.
Początkiem lipca wybraliśmy się do Krzyża Zakochanych i poznaliśmy historię tej niezwykłej rzeźby. Polany Bukowego Gronia urzekły wędrujących pięknymi widokami. Wędrówka zakończyła się w Brennej Bukowej.
Błatnia była celem kolejnej górskiej wędrówki, na którą wybraliśmy się 20 lipca. Podążając za zielonymi znakami szlaku, dotarliśmy na polanę Szarówka z przepiękną kapliczką św. Floriana. Chwila odpoczynku i powędrowaliśmy dalej, mijając kolejno Ranczo na Błatniej oraz schronisko. Już tylko kilka minut dzieliło nas od szczytu, z którego mogliśmy podziwiać Beskid Śląski, Beskid Żywiecki oraz Beskid Śląsko-Morawski. Dla takich chwil warto było się trochę pomęczyć.
17 sierpnia wędrowaliśmy z przewodnikiem Szlakiem II Wojny Światowej w kierunku Orłowej. Wycieczka ta przybliżyła wydarzenia rozgrywające się podczas II Wojny Światowej w Brennej. Tuż pod szczytem Orłowej partyzanci wybudowali bunkier w „Grapach”. Lokalizacja tych ziemianek nie była przypadkowa. Ukrywający się w lesie partyzanci wybierali miejsca zarośnięte i trudnodostępne. Przy pozostałościach bunkra zapoznaliśmy się z tablicą informacyjną a przewodnik przybliżył nam różne ciekawostki historyczne. W dalszą wędrówkę udaliśmy się na szczyt Orłowej i mieliśmy wrócić z powrotem do Brennej Leśnicy. Wszyscy jednak jednogłośnie zadecydowali, że ruszamy dalej, aż na Trzy Kopce Wiślańskie.
Ostatnia już z zaplanowanych wycieczek odbyła się w kolejny sobotni poranek (24 sierpnia). Po raz drugi mieliśmy okazję wyjść na Trzy Kopce Wiślańskie, ale tym razem ulicą Pilarzy. Pierwsze cudowne widoki pojawiły się na Groniku, idąc dalej minęliśmy urokliwą drewnianą chatkę. W miejscu tym w oddali dostrzegliśmy Przytulisko „Telesforówka”, cel był widoczny, więc chęci do dalszej wędrówki powróciły.

Wycieczki górskie z roku na rok przyciągają coraz więcej chętnych, zapraszamy na kolejne wyprawy w przyszłym sezonie.

Twoja ocena:
Ocena: 0.0 (Oddano 0 głosy)